Звіти

Звіт про роботу із зверненнями громадян за І-ше півріччя 2020 року 

Відповідно до вимогКонституції України, Закону України «Про звернення громадян»,Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.№ 348, Перечинська районна державна адміністрація постійно проводить роботу стосовно реалізації громадянами їх конституційного права на звернення, здійснює системні заходи щодо поліпшення роботи із зверненнями громадян, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади, усунення причин, що породжують скарги громадян, забезпечення відкритості і гласності діяльності місцевих органів державної влади.

Роботу із зверненнями громадян здійснює  сектор правової роботи та звернень громадян апарату райдержадміністрації. Діяльністьсекторуспрямована на забезпечення кваліфікованого,  неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, створення умов для реалізації громадянами свого конституційного права на звернення, ведення систематичного аналізу та узагальнення звернень для виявлення причин, що породжують їх.

На виконання Указу Президента України від 07.02.08 № 109/2008 та розпорядження голови облдержадміністрації від 15.02.2016 р. № 50райдержадміністрацією розроблені та затверджені графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, в тому числі виїзні, з якими населення району має змогу ознайомитися через офіційний сайт Перечинської райдержадміністрації, соціальнi мережi Facebook, Instagram інформаційні стенди райдержадміністрації та виконкомів сільських  рад.

Протягом  І-го півріччя  2020 року керівництвом райдержадміністрації було проведено 9 виїзних прийомів громадян у сільські ради району, з яких голова райдержадміністрації здійснив 5 прийомів, а перший заступник голови райдержадміністрації – 4. Під час  виїзних прийомів до керівництва звернулося 8 громадян, на звернення яких надано  роз’яснення та дано відповідні доручення керівникам структурних підрозділів щодо їх вирішення.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та надання кваліфікованої консультації під час проведення особистих прийомів громадян головою райдержадміністрації запрошувалися фахівці управлінь, відділів та структурних підрозділів райдержадміністрації.

Відповідно до  пункту 3 Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008, розпорядженням голови райдержадміністрації від 03.02.2020 № 41 «Про внесення змін до розпорядження голови райдержадміністрації від 11.06.10 № 185 «Про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян»  затверджено склад районної постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян.

Протягом звітного періоду проведено 5 засідань комісії, на яких заслухано  звіт про стан роботи зі зверненнями громадян за І квартал 2020 року та розглянуто 5 звернень громадян, з них одне колективне,а саме: щодо відключення вуличного освітлення, про стан вивезення твердих побутових відходів, про співфінансування інвестиційного проекту регіонального розвитку «Реконструкція будівлі клубу під соціально-культурний центр» та інші.

З метою покращення роботи із зверненнями громадян, виявлення недоліків, головою райдержадміністрації затвердженографіки надання практичної та методичної допомоги.За звітний період сектором правової роботи та звернень громадян апарату райдержадміністрації вивчено стан справ із розгляду звернень громадян  та надано методичну і практичну допомогу з цих питань 2 структурним підрозділам районної державної адміністрації, а саме: сектору освіти тасектору культури,молоді та спорту  районної державної адміністрації. За результатами перевірок підготовлено відповідні довідки з рекомендаціями щодо усунення виявлених недоліків та покращення роботи.

Із метою оперативного вирішення звернень громадян району з проблемних питань відповідно до графіка, затвердженого головою РДА, у райдержадміністрації функціонує пряма телефонна лінія „Запитай у влади”.За звітний період звернення не надходили.

У зв’язку із введенням карантинних обмежень та призупинення особистого прийому громадян в Перечинській районній державній адміністрації змінено роботу прямої телефонної лінії “Запитай у влади”.

Важлива увага при роботі із зверненнями громадян приділяється співпраці державної адміністрації зі службами, установами, організаціями району або їх представництвами та органами місцевого самоврядування, яка здійснюється для збереження якісного двостороннього зв’язку органів влади із населенням та забезпечення стабільних соціальних настроїв мешканців району.З метою попередження соціального невдоволення жителів району під час виникнення конфліктних ситуацій, яким передує колективне звернення громадян, голова РДА разом із першим заступником та зацікавленими структурами особисто виїжджалина місце конфлікту до жителів сіл Новоселиця та Порошково Перечинського району.

Райдержадміністрація здійснює системну роботу щодо надання безкоштовної правової допомоги  громадянам, які її потребують. Сектором правової роботи та звернень громадян апарату РДА систематично надаються безкоштовні консультації. Протягом року звертаються багатодітні сім’ї щодо  порядку отримання ними посвідчень батьків багатодітної  сім’ї,  посвідчень дитини з багатодітної сім’ї та пільг, на які вони мають право згідно із законодавством України  з питань соціального захисту  багатодітних сімей. Багато консультацій надається з питань оформлення документів для отримання почесного звання “Мати – героїня”, земельного, трудового та адміністративного законодавств України.

Розпорядженням голови райдержадміністрації  від 09.12.11р №302 «Про порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги  при районній державній адміністрації»   утворено громадську приймальню. Протягом І півріччя 2020 року до громадської приймальні при районній державній адміністрації звернулося 7 жителів району з різних питань  правового характеру.

За І-шепівріччя  2020 року до райдержадміністрації надійшло 90звернень громадян (проти  103 за минулий рік), що  на 13 зверненьменше у порівнянні з минулим роком. Із них письмових –82(проти  101 за минулий рік) та 8  усних (проти  2 за минулий рік). Вирішено позитивно –29звернень, надано роз’яснення –55, відмовлено у задоволенні – 1,  інше – 5. Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової допомоги на лікування.

Від органів влади вищого рівня до райдержадміністрації надійшло 31звернення (проти 35 за минулий рік). Серед них: від Закарпатської облдержадміністрації – 3 (проти 3 за минулий рік), урядової та обласної гарячої лінії  – 28 (проти 32 за минулий рік).

Аналіз надходження загальної кількості звернень показує, що найчастіше громадяни звертаються з таких питань: соціального захисту-30(проти 33 за минулий рік) та аграрної політики і земельних відносин-28(проти 31 за минулий рік).

Не менш значимими за кількістю звернень є питання фінансової політики – 8 звернень (проти 10 за минулий рік). Піднімались питання щодо надання пільгових кредитів з питань підтримки індивідуального житлового будівництва  за  програмою  «Власний дім»  та надання матеріальної допомоги малозабезпеченим сім’ям тощо.

Зменшилась кількість звернень з питань комунального господарства 3  (проти 9 за минулий рік); з питань сім’ї , дітей, молоді та спорту – 5(проти 6 за минулий рік); діяльності органів місцевого самоврядування – 1 звернення (проти 1 за минулий рік);праці і заробітної плати – 4 (проти 5 за минулий рік).

Зросла кількість звернень з питань охорони здоров’я – 4 звернення (проти 2 за минулий рік); транспорту і зв’язку – 1 (проти 0 за минулий рік).

На рівні минулого року залишились кількість звернень з питань  забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 5 (проти 5 за минулий звітний період);  екології та природних ресурсів – 1 (проти 1 за минулий рік); освіти – 0 (проти 0 за минулий звітний період); житлової політики – 0 (проти 0 за минулий рік).

Протягом звітного періоду зменшилась кількість надходження повторних звернень громадян – 2 (проти4 за минулий рік) та зросла колективних  звернень 7 (проти 5 за минулий рік).

У своїх зверненнях мешканці району порушували питання щодо призначення субсидій, оформлення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, надання матеріальної допомоги та інші.

Усі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, опрацьовуються, контролюється подальше виконання відповідних доручень. Відповідь заявнику надається чітка, обґрунтована, з урахуванням строків, установлених законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної адміністрації, проводяться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

На виконання абзацу 4 пункту 1 Указу Президента України головою районної державної адміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників АТО. За звітний період до райдержадміністрації від учасників війни та бойових дій  поступило – 3 звернення (проти 5 за минулий рік), інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 5 (проти8 за минулий рік), багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 6 (проти 4 за минулий рік), від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 0 (проти 0 за минулий рік).

Особлива увага приділяється вразливим верствам населення.На обліку в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації станом на 01.07.2020 року  перебувають 163 військовослужбовці учасники антитерористичної операції, яким встановлено статус учасника бойових дій, з них 9-м встановлено статус «інваліда війни» (3 осіб – ІІ гр.інв., 6 осіб – ІІІ гр.інв.).Дані громадяни користуються пільгами на електроенергію, газ, тверде паливо та комунальні послуги (учасники бойових дій – 75%, інваліди війни – 100% в межах встановлених законом норм) відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Також, станом на 01.07.2020 року на обліку перебуває 62 чоловік та 32 сім’ї внутрішньо переміщених осіб, з них 9 сімей без виплати на проживання.

Розгляд звернень громадян учасників АТО та їх сімей перебуває на особливому контролі голови РДА та відповідальних служб. Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з членами сімей загиблих, поранених військовослужбовців та мобілізованих громадян щодо визначення права даних сімей на  призначення державних соціальних допомог, пільг, субсидій, компенсацій та з питань оздоровлення.

Відповідно до постанови КМУ «Про деякі питання виплати у 2020 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» від 19.02.2020р №112, у поточному році управлінням соціального захисту населення Перечинської райдержадміністрації, проведено виплати разової грошової допомоги до 5 травня – 279 особам на загальну суму 440760,00 грн.

Станом на 01.07.2020 управлінням соціального захисту населення Перечинської РДА укладено 1 договір та 1 додаткову угоду на  на здійснення підготовки та перепідготовки учасників АТО за професією – “водій” з ТОВ “Закарпатський навчальний центр підготовки та перепідготовки кадрів”.

У районі створена і діє громадська організація “Спілка учасників АТО Перечинщини”. Управлінням соціального захисту населення Перечинської РДА було розроблено “Програму соціальної підтримки та комплексної допомоги учасникам АТО, інвалідам та членам сімей загиблих учасників АТО на 2016-2020роки”, яку було затвержено Рішенням сесії Перечинської районної ради від 14.07.2016року №169. На фінансування заходів вищезазначеної Програми передбачено фінансування із районного бюджету в розмірі 500тис.грн щорічно. У 2016 році було виділено 20тис.грн. У 2017році  , а саме рішенням сесії від 29.06.2017року виділено 20тис.грн. Кошти на фінансування громадської організації у 2018, 2019 та за І півріччя 2020 року не виділялися.

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016р. №719 “Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів 1-2 групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов”, розпорядженням голови райдержадміністрації від 10 листопада 2016року №341 створено  комісію щодо розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів 1-2 групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов. 23 червня 2020 року вищезазначеною комісією було прийнято рішення про призначення і виплату грошової компенсації Гутичу В.М. в розмірі 696844,19 грн.

Відповідно до програми «Турбота» у 2020 році було проведено виплату коштів 30 учасникам АТО та членам їх сімей на суму 30000,00 грн.

Питання про стан роботи зі зверненнями громадян заслухано на колегіях райдержадміністрації, нарадах при керівникові апарату райдержадміністрації.

Перечинською райдержадміністрацією забезпечується оприлюднення у ЗМІ, на офіційному веб-сайті (створено окремий розділ)в соціальних мережах Facebook, Instagram узагальнених відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та їх вирішення. Ведеться відповідна робота шляхом друку інформаційних матеріалів, роз’яснень законодавчих актів та ін. У межах своєї компетенції керівники структурних підрозділів райдержадміністрації публікують матеріали з питань призначення пенсій, субсидій, соціальних допомог, умов присвоєння почесного звання України „Мати-героїня”, виборчого законодавства, антикорупційного законодавста та інші.

Забезпечується неухильне виконання вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо об’єктивного, всебічного і вчасного розгляду заяв і скарг. Особлива увага звертається на вирішення питань, порушених у листах та колективних зверненнях учасників АТО,  інвалідів, ветеранів війни та праці, пенсіонерів, багатодітних сімей, інших малозабезпечених верств населення.

Райдержадміністрація створює всі умови для забезпечення реалізації та гарантування громадянам закріпленого Конституцією України права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Перечинській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

Про роботу із зверненнями громадян за 2019 рік

Протягом 2019 року у Перечинській районній державній адміністрації робота із зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному Законом України „Про звернення громадян” (зі змінами), Указом Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, розпорядженням голови райдержадміністрації та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують цю роботу.

Реалізуючи вимоги вищезазначених законодавчих актів, систематично здійснюється робота в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до державних органів влади, а також постійний аналіз, узагальнення усних та письмових звернень, вживаються заходи щодо ґрунтовного розгляду питань, які порушують громадяни, та усунення причин, що породжують звернення.

У райдержадміністрації розроблено та затверджено графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, в тому числі виїзні, з якими населення району мало змогу ознайомитися через районну газету „Народне слово”, офіційний сайт Перечинської райдержадміністрації та інформаційні стенди райдержадміністрації, виконкомів місцевих рад.

Протягом 2019 року керівництвом райдержадміністрації було проведено 24 виїзні прийоми громадян, з них головою райдержадміністрації – 12.

Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян та надання кваліфікованої консультації під час проведення особистих прийомів громадян, головою райдержадміністрації запрошувалися фахівці управлінь, відділів та структурних підрозділів райдержадміністрації.

Усім заявникам надано письмові відповіді, частина питань вирішена позитивно, інша – обґрунтовано роз’яснена.

Щомісяця засідала постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, на якій були розглянуті звернення щодо прискорення термінів здійснення нарахування житлової субсидії, призначення соціальної допомоги на дітей одинокій матері та малозабезпеченій сім”ї тощо.

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 розроблено графіки перевірок додержання законодавства про звернення громадян у виконкомах місцевих рад та структурних підрозділах райдержадміністрації, графік звітування голів місцевих виконавчих комітетів перед головою райдержадміністрації щодо роботи зі зверненнями громадян. З метою надання практичної та методичної допомоги проведено 12 перевірок (6 – в органах місцевого самоврядування, 6 – у структурних підрозділах райдержадміністрації).

Для оперативного вирішення звернень громадян району з проблемних питань відповідно до графіка, затвердженого головою райдержадміністрації, у райдержадміністрації функціонувала пряма телефонна лінія „Запитай у влади”.

За 2019 рік до райдержадміністрації надійшло 228 звернень громадян (проти 196 за 2018 рік), що на 32 більше у порівнянні з 2018 роком. Із них письмових – 226 (проти 194 за 2018 рік) та 2 усних (проти 2 за 2018 рік). Вирішено позитивно – 100 звернень, надано роз’яснення – 124, інше – 4.

Від органів влади вищого рівня до райдержадміністрації надійшло 92 звернення (проти 92 за 2018 рік). Серед них: від урядової та обласної гарячої лінії – 82 (проти 85 за 2018 рік), облдержадміністрації – 10 (проти 7 за 2018 рік).

Протягом звітного періоду найбільше звернень надійшло з питань соціального захисту населення – 77 (проти 62 за 2018 рік).

Піднімались питання щодо надання пільгових кредитів та підтримки індивідуального житлового будівництва за програмою „Власний дім”.

Зменшилась кількість звернень з питань фізичної культури і спорту – 11 (проти 15 за 2918 рік); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 5 (проти 5 за 2018 рік), гендерної рівності, охорони здоров’я – 5 (проти 7 за 2018 рік); сім’ї, дітей, молоді, освіти – 1 (проти 3 за 2018 рік); екології та природних ресурсів – 1 (проти 2 за 2018 рік);житлової політики – 0 (проти 1 за 2018 рік); транспорту і зв’язку – 0 (проти 1 за 2018 рік).

Збільшилась кількість звернень з питань аграрної політики і земельних відносин – 67 (проти 41 за 2018 рік); фінансової політики – 24 (проти 20 за 2018 рік); праці і заробітної плати – 11 (проти 8 за 2018 рік);

На одному рівні в порівнянні з минулим роком залишилися звернення з питань діяльності органів місцевого самоврядування – 0 звернень (проти 0 за 2018 рік); релігії та міжконфесійних відносин – 0 (проти 0 за 2018 рік).

Протягом звітного періоду продовжилась тенденція збільшення надходження до райдержадміністрації повторних звернень громадян – 7 (проти 1 за 2018 рік). Також збільшилась кількість колективних звернень – 16 (проти 12за 2018 рік).

Усі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, опрацьовуються, контролюється подальше виконання відповідних доручень. Відповідь заявнику надається чітка, обґрунтована, з урахуванням строків, установлених законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної адміністрації, проводяться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348.

Головою районної державної адміністрації взято під особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та інвалідів Великої Вітчизняної війни, учасників АТО. За звітний період до райдержадміністрації від учасників війни та бойових дій поступило – 8 звернень (проти 10 за 2018 рік), інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 15 (проти 13 за 2018 рік), багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь – 8 (проти 8 за 2018 рік), від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 0 (проти 1 за 2018 рік).

На особливому контролі перебуває розгляд звернень громадян-учасників АТО та їх сімей. Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з членами сімей загиблих, поранених військовослужбовців та мобілізованих громадян щодо визначення права вищезазначених сімей на призначення державних соціальних допомог, пільг, субсидій, компенсацій та з питань оздоровлення.

На обліку в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації станом на 01.01.2020 року перебуває 162 військовослужбовець-учасник АТО, яким встановлено статус учасника бойових дій, з них 9 встановлено статус „інваліда війни” (2 – ІІ гр.інв., 7 – ІІІ гр.інв.). 144 учасників АТО користуються пільгами на електроенергію, газ, тверде паливо та комунальні послуги (учасники бойових дій – 75%, інваліди війни – 100% в межах встановлених законом норм) відповідно до Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. Станом на 01.01.2020 року на обліку в управлінні соціального захисту населення перебуває 63 громадян та 33 сім’ї внутрішньо переміщених осіб, з них 10 сімей без виплати на проживання.

Відповідно до постанови КМУ „Про деякі питання виплати у 2018 році разової грошової допомоги, передбаченої Законами України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і „Про жертви нацистських переслідувань” від 20.03.2019 №237 у поточному році управлінням соціального захисту населення Перечинської райдержадміністрації, проведено виплати разової грошової допомоги до 5 травня – 300 громадянам на загальну суму 441643 грн. Відповідно до програми „Турбота”, протягом 2018 року 68 учасникам АТО та членам їх сімей було виплачено 74,2 тис. грн.

02.04.2019 року прийнято рішення про призначення та виплату грошової компенсації Опаленику В.-М. Й. в розмірі 746013 тис.грн. 19.08.2019 року кошти грошової компенсації перераховано УСЗН на особовий рахунок Опаленика В.-М. Й.

Перечинською райдержадміністрацією забезпечується оприлюднення у ЗМІ, на офіційному веб-сайті (створено окремий розділ) узагальнених відомостей про організацію роботи зі зверненнями громадян та їх вирішення.

Питання про стан роботи зі зверненнями громадян заслухано на колегіях райдержадміністрації, нарадах при керівникові апарату райдержадміністрації, засіданнях Перечинської районної МКМР з правової освіти населення.

Ведеться відповідна робота через газету „Народне слово” шляхом друку інформаційних матеріалів, роз’яснень законодавчих актів та ін.

Райдержадміністрація здійснює системну роботу щодо надання безкоштовної правової допомоги громадянам, які її потребують. Так, юридичним відділом апарату РДА систематично надаються безкоштовні консультації. За консультаціями звертаються багатодітні сім’ї щодо порядку отримання ними посвідчень батьків багатодітної сім’ї, посвідчень дитини з багатодітної сім’ї та пільг, на які вони мають право згідно із законодавством України з питань соціального захисту багатодітних сімей.

Робота із заявами та скаргами громадян знаходиться на постійному контролі керівництва райдержадміністрації.

English EN Українська UK
Зв’яжіться з нами
close slider